Lebanese Ministry of Labor to create a complaints office for foreign workers

Share Find us on Twitter Find us on Facebook Find us on ... Share this via email
Feb 4 2010

Lebanese newspaper Al-Akhbar newspaper reported today the following.

Following meetings between Lebanese minister of Labor and ambassadors and consuls and chargés d'affaires of several countries, a committee will be formed to address the problems of foreign workers in Lebanon, and of migrant domestic workers. The ministry of Labor will create a complaints office for foreign workers, and will intervene and investigate these complaints. The minister said that the ministry will not accept that businesses bringing maids to Lebanon violate laws and impose unacceptable and illegal conditions.

Comment: I guess now we have one more organization to monitor (in addition to the businesses which bring the maids, the security forces, migrant workers communities, media, etc.)

Original Al-Akhbar text:

تأليف لجنة لمعالجة مشاكل اليد العاملة الأجنبية في لبنان

وهذه اللجنة هي حصيلة اجتماع عقده وزير العمل بطرس حرب (الصورة) مع عدد من السفراء والقائمين بالأعمال وقناصل الدول العربية والأجنبية، التي لها يد عاملة في لبنان. وخصّص الاجتماع لوضع الآليّات والصيغ التي تمنع الإساءة إلى العمال وعاملات المنازل، وبالتالي إلى ضبط أوضاعهم وقوننة العملية المرتبطة باستقدام العاملين والعاملات الأجانب إلى لبنان. ولفت حرب إلى أن الوزارة في صدد إنشاء مكتب لتلقّي شكاوى كل العاملين في لبنان من أجانب وغيرهم، لكي تتدخل وتجري تحقيقاً في أيّ شكوى ترد إليها، لافتاً إلى أن الوزارة لا تقبل أن يُقدِم أيّ مكتب استقدام عمال على مخالفة القانون بفرض شروط غير مقبولة، ومخالفة القانون، أو بإساءة التعامل مع الذين يستقدمهم إلى لبنان

Originally posted on http://ethiopiansuicides.blogspot.com/

Advancing the rights of migrant workers throughout the Middle East